(+99879) 224-01-21 Maktab ma`muriyati
» » » Ozbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish boyicha Harakatlar strategiyasi tog`risidagi Farmoniga sharh

Ozbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish boyicha Harakatlar strategiyasi tog`risidagi Farmoniga sharh

  • 1-04-2017, 19:21
  • ziyo11
  •  
  • 1180
  •  
  •  
Mustaqillik yillarida mamlakatda huquqiy demokratik davlat, kuchli fuqarolik jamiyati qurishga, erkin bozor munosabatlariga va xususiy mulk ustuvorligiga asoslangan iqtisodiyotni rivojlantirishga, xalq osoyishta va farovon hayot kechirishi uchun shart-sharoitlar yaratishga, xalqaro maydonda Ozbekistonning munosib orin egallashiga qaratilgan kompleks chora-tadbirlar amalga oshirildi. 

Bosib otilgan yol va orttirilgan tajribani xolisona baholashdan, mustaqillik yillarida erishilgan yutuqlarni tahlil qilishdan hamda zamon talablaridan kelib chiqqan holda, oldimizda demokratik islohotlarni yanada chuqurlashtirish va mamlakat taraqqiyotini jadallashtirishning muhim ustuvorliklarini hamda aniq marralarini belgilash vazifasi turgan edi. 

Mazkur vazifani amalga oshirish yolida aholining keng qatlamlari, jamoatchilik va ishbilarmon doiralar vakillari, davlat organlarining raHbarlari va mutaxassislari bilan amaliy suhbat hamda muhokamalar olib borildi, shuningdek amaldagi qonun hujjatlari, milliy va xalqaro tashkilotlarning axborot-tahliliy materiallari, maruzalari, tavsiyalari va sharHlari organildi, rivojlangan xorijiy mamlakatlar tajribasi tahlil qilindi. 

Kelib tushgan takliflarni jamlash, chuqur organish hamda umumlashtirish asosida Ozbekiston Respublikasi Prezidentining "Ozbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish boyicha Harakatlar strategiyasi tog`risidagi Farmoni loyihasi ishlab chiqilib, u bilan 2017-2021-yillarda Ozbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yonalishi boyicha Harakatlar strategiyasi (keyingi orinlarda Harakatlar strategiyasi); 

Harakatlar strategiyasini "Xalq bilan muloqot va inson manfaatlari yilida amalga oshirishga oid Davlat dasturi (keyingi orinlarda Davlat dasturi) tasdiqlandi. 

Loyihalarni tayyorlash davomida aholining keng qatlamlari orasida qizg`in muhokamalar olib borildi. LoyiHalar muhokama uchun turli axborot maydonlariga joylashtirildi, ularning natijasida koplab taklif va muloHazalar kelib tushdi. Fuqarolar siyosiy-huquqiy borada yuksak faollik korsatib, olib borilayotgan islohotlarga aloHida qiziqish va daxldorlikni namoyon qildilar. 

Xususan, loyihalarning "Qonun hujjatlari tasirini baholash tizimi portalida yolga qoyilgan jamoatchilik muhokamasi natijalari boyicha 1 310 ta taklif va muloHaza kelib tushib, ular asosida Davlat dasturining 41 ta bandi qayta korib chiqildi. 

Shu bilan birga, 2017-yil 23-27-yanvar kunlari Toshkent shahrida media-haftalik va xalqaro davra suhbati tashkil etilib, ularda 1 300 dan ortiq mutaxassis va ekspert, jamoatchilikning, ommaviy axborot vositalarining, diplomatik korpus va xalqaro tashkilotlarning, shuningdek Ozbekistonda faoliyat yuritayotgan yirik xorijiy investorlarning vakillari ishtirok etishdi. 

Harakatlar strategiyasiga Ozbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoev tomonidan saylovoldi jarayoni, jamoatchilik, ishbilarmon doiralar vakillari hamda davlat organlari bilan uchrashuvlar chog`ida bildirilgan mamlakatni ijtimoiy-siyosiy, sostial-iqtisodiy, madaniy-gumanitar rivojlantirishning konsteptual masalalari kiritildi. 

Harakatlar strategiyasining maqsadi olib borilayotgan islohotlar samaradorligini tubdan oshirishdan, davlat va jamiyatning Har tomonlama va jadal rivojlanishini taminlash uchun shart-sharoitlar yaratishdan, mamlakatni modernizastiyalash va hayotning barcha sohalarini erkinlashtirishdan iboratdir. 

Xususan, mamlakatni rivojlantirishning quyidagi 5 ta ustuvor yonalishi belgilangan: 

1. Davlat va jamiyat qurilishini takomillashtirish; 
2. Qonun ustuvorligini taminlash va sud-huquq tizimini yanada isloh qilish; 
3. Iqtisodiyotni yanada rivojlantirish va liberallashtirish; 
4. Ijtimoiy soHani rivojlantirish; 
5. Xavfsizlik, millatlararo totuvlik va diniy bag`rikenglikni taminlash, chuqur oylangan, ozaro manfaatli va amaliy ruhdagi tashqi siyosat yuritish. 

Mazkur yonalishlarning har biri mamlakatdagi islohotlarni va yangilanishlarni yanada chuqurlashtirishga oid aniq bolimlardan iborat. 

Harakatlar strategiyasini besh bosqichda amalga oshirish nazarda tutilmoqda, bunda yillarga beriladigan nomlarga muvofiq har yili uni amalga oshirish boyicha Davlat dasturi tasdiqlanadi. 

Davlat dasturining "Davlat va jamiyat qurilishini takomillashtirish deb nomlangan birinchi yonalishini amalga oshirishda davlat hokimiyati tizimida Oliy Majlisning rolini kuchaytirish, qonun ijodkorligi faoliyatining sifatini tubdan yaxshilash, davlatning Hayotida siyosiy partiyalarning rolini kuchaytirish nazarda tutilgan. 

Davlat boshqaruvini takomillashtirish, eng avvalo davlat xizmatini isloh qilish, iqtisodiyotda davlat boshqaruvini kamaytirish, davlat va xususiy sektorlarning ozaro foydali hamkorligining zamonaviy shakllarini, "Elektron hukumat tizimini rivojlantirish boyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish rejalashtirilgan. 

Xalq bilan samarali muloqotni taminlash Davlat dasturining eng muhim va dolzarb vazifalaridan biri boldi. Shu munosabat bilan jamoatchilik nazoratini takomillashtirish, nodavlat notijorat tashkilotlarini, ommaviy axborot vositalarini yanada rivojlantirish, shuningdek maHallaning jamiyat hayotidagi rolini kuchaytirish nazarda tutilmoqda. 

Davlat dasturining ikkinchi yonalishi qonun ustuvorligini va sudning chinakam mustaqilligini taminlash chora-tadbirlarini nazarda tutadi. Jumladan, qarorlar qabul qilishda sudlar mustaqilligini taminlashi kerak bolgan Oliy sud kengashini tuzish, professional sudyalar korpusini shakllantirish, sudyalarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilishga doir chora-tadbirlarni amalga oshirish rejalashtirilmoqda. 

Mamuriy sudlarni, xojalik sudlari tizimida mintaqaviy apellyastiya sudlarini tuzish, sudya yordamchisi lavozimini tasis etish orqali sudlarni kelgusida ixtisoslashtirish va ularning devonini mustaHkamlash nazarda tutilmoqda. 

Sansalorlikka va ishlarning korib chiqilishi sudlar tomonidan asossiz chozib yuborilishiga yol qoymaslik maqsadida prostessual qonun hujjatlarini takomillashtirish, quyi instanstiya sudlarining kamchiliklarini mustaqil bartaraf etish va uzil-kesil qaror qabul qilish yuzasidan yuqori sud instanstiyalarining vakolatlarini kengaytirish rejalashtirilmoqda. 

Ushbu yonalish doirasida barcha huquqni muhofaza qilish va nazorat organlari, davlat hamda xojalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari rahbarlarining xalq bilan bevosita muloqotini yolga qoyish chora-tadbirlarini royobga chiqarish, aholi ularga erkin murojaat eta olishini taminlash, jismoniy va yuridik shaxslarning huquqlari hamda erkinliklari buzilganligi tog`risidagi murojaatlarning, xabarlarning oz vaqtida olinishini taminlash nazarda tutilmoqda. 

Huquqbuzarliklarning oldini olish tizimiga, jinoyatchilikka qarshi kurashish va jamoat tartibini saqlash boyicha ichki ishlar organlarining faoliyatini tubdan takomillashtirishga aloHida etibor qaratiladi. 

Shuningdek ushbu yonalish 2018-2021-yillarda jinoyat va jinoyat-prostessual qonun hujjatlarini yanada takomillashtirish konstepstiyasini ishlab chiqishni, sud, huquqni muhofaza qilish va nazorat organlari xodimlarini oqitish, tanlash va joy-joyiga qoyish tizimini takomillashtirishni, murojaatlarni muntazam tahlil qilishni hamda vaqti-vaqti bilan uning natijalarini elon qilib borishni, advokaturani rivojlantirishni, notariat tizimini va FHDYo organlarini isloH qilishni Ham oz ichiga oladi. 

"Iqtisodiyotni yanada rivojlantirish va liberallashtirish deb nomlangan uchinchi yonalishda korsatilgan chora-tadbirlarni royobga chiqarish uchun milliy valyuta va narxlarning barqarorligini taminlash, valyutani tartibga solishning zamonaviy bozor mexanizmlarini bosqichma-bosqich joriy etish, maHalliy byudjetlarning daromad bazasini kengaytirish, tashqi iqtisodiy aloqalarni kengaytirish, eksportga moljallangan maHsulot va materiallar ishlab chiqarish uchun zamonaviy texnologiyalarni joriy etish, transport-logistika infratuzilmasini, tadbirkorlikni rivojlantirish hamda xorijiy investorlar uchun investistiyaviy jozibadorlikni oshirish, soliq mamurchiligini yaxshilash, bank faoliyatini tartibga solishning zamonaviy prinstiplari va mexanizmlarini joriy etish, kop tarmoqli fermer xojaliklarini rivojlantirish, shuningdek turizm industriyasini jadal rivojlantirish nazarda tutilmoqda. 

Shuningdek ushbu yonalish xususiy mulkni, moliya bozorini himoya qilish, qishloq xojaligini modernizastiyalash, zargarlik soHasini rivojlantirish, ayrim milliy korxonalarning akstiyalarini (IPO) nufuzli xorijiy fond birjalariga dastlabki tarzda joylashtirishga tayyorgarlik korish chora-tadbirlarini Ham oz ichiga oladi. 

2017-2021 yillarda umumiy qiymati 40 milliard AQSh dollari miqdoridagi 649 ta investistiya loyihasini nazarda tutuvchi tarmoq dasturlarini royobga chiqarish rejalashtirilmoqda. Natijada keyingi 5 yilda sanoat maHsulotini ishlab chiqarish 1,5 baravar, uning yalpi ichki maHsulotdagi ulushi 33,6 foizdan 36 foizgacha, qayta ishlash tarmog`i ulushi 80 foizdan 85 foizgacha oshadi. 

"Ijtimoiy sohani rivojlantirish deb nomlangan tortinchi yonalish aHoli bandligini oshirish, fuqarolarni ijtimoiy himoya qilish va ularning salomatligini saqlash, yol-transport, muhandislik-kommunikastiya hamda ijtimoiy infratuzilmani rivojlantirish va modernizastiyalash, aholini elektr energiya, gaz bilan taminlashni yaxshilash, aholining muHtoj qatlamlariga korsatiladigan ijtimoiy yordam sifatini oshirish, xotin-qizlarning ijtimoiy-siyosiy hayotdagi maqomini oshirish, sog`liqni saqlash sohasini isloh qilish, maktabgacha talim muassasalarining qulayligini taminlash, umumiy orta talim, orta maxsus va oliy talim sifatini yaxshilash hamda ularni rivojlantirish chora-tadbirlarini amalga oshirishni nazarda tutadi. 

Xususan, hududlarni har tomonlama rivojlantirish boyicha qariyb 25 mingta investistiya loyiHasini royobga chiqarish hisobiga 256,4 ming ish orni tashkil etish orqali aholini ish bilan taminlash dasturlarini toliq ijro etish nazarda tutilgan. Ishsizlik darajasi eng yuqori bolgan mintaqalarda 46,8 ming yangi ish orni tashkil etish, tadbirkorlik faoliyatini boshlash uchun talim muassasalarining 10 ming nafar bitiruvchisiga kreditlar ajratish rejalashtirilmoqda. 

Katta yoshli avlodni qollab-quvvatlash, ijtimoiy nafaqalar berish tartibini takomillashtirish, sog`liqni saqlash soHasini isloh qilish chora-tadbirlari kiritilgan. Jumladan, 78 ta tuman tibbiyot birlashmasini, 7 ta shahar va 2 ta viloyat kop tarmoqli tibbiyot markazini qayta qurish, tez tibbiy yordam xizmatini 1200 ta maxsus avtotransport bilan taminlash rejalashtirilmoqda. 

Qishloq joylarda 15 mingta arzon uy-joy, 415 kilometrlik suv taminoti quvurlari, 316 kilometrlik gaz taminoti quvurlari va 291 kilometrlik ichki yollar qurish rejalashtirilgan. AHoliga transport xizmatlari korsatish sifatini yaxshilash maqsadida 86 ta yangi avtobus yonalishini joriy etish va 537 ta zamonaviy avtobus xarid qilish nazarda tutilmoqda. 

"Xavfsizlik, millatlararo totuvlik va diniy bag`rikenglikni taminlash, chuqur oylangan, ozaro manfaatli va amaliy ruhdagi tashqi siyosat yuritish deb nomlangan beshinchi yonalish doirasida respublikaning konstitustiyaviy tuzumini, suverenitetini, hududiy yaxlitligini himoya qilishga doir chora-tadbirlarni royobga chiqarish, kiberxavfsizlik sohasida axborot, normativ-huquqiy asoslar tizimini takomillashtirish, aHolini favqulodda vaziyatlardan xabardor qilish tizimini tashkil etish va rivojlantirish, Orol fojiasining oqibatlarini yumshatish, shuningdek Millatlararo munosabatlar sohasidagi siyosatning ustuvor yonalishlari konstepstiyasini hamda Diniy sohadagi davlat siyosati konstepstiyasini ishlab chiqish nazarda tutilmoqda. 

Shu bilan birga, xorijiy hamkorlar bilan siyosiy-diplomatik sohadagi hamkorlikni rivojlantirishga doir "Yol xaritalarini ishlab chiqish, Ozbekistonning xorijiy hamkorlar bilan 2017-yilga moljallangan savdo-iqtisodiy, investistiyaviy, texnologik va moliyaviy-texnik hamkorligini tubdan rivojlantirish va kengaytirish rejalashtirilmoqda. 

Davlat dasturining yuqorida qayd etilgan barcha chora-tadbirlarini amalga oshirishga 37,7 trillion som va 8,3 milliard AQSh dollari yonaltiriladi. 

Kelgusi besh yilda mamlakatni rivojlantirishning strategik va ustuvor yonalishlarini belgilash maqsadida Farmon asosida, Ozbekiston Respublikasi Prezidenti boshchiligida harakatlar strategiyasini amalga oshirish boyicha Milliy komissiya tuzilmoqda. 

Davlat dasturiga kiritilgan tadbirlar toliq, oz vaqtida va sifatli bajarilishini nazorat qilish Harakatlar strategiyasi beshta yonalishining har biri boyicha tuzilgan komissiyalar zimmasiga yuklatilgan. 

Ushbu komissiyalar zimmasiga nafaqat yuqorida qayd etilgan vazifalarni amalga oshirish, balki 2018-2021-yillarga moljallangan harakatlar strategiyasini amalga oshirish boyicha tegishli yillik davlat dasturlari loyihalarini tayyorlash ham yuklatilmoqda. 

Harakatlar strategiyasining amalga oshirilishi Ozbekiston Respublikasining mamlakatni isloH qilish va modernizastiyalash, rivojlangan bozor iqtisodiyotiga asoslangan huquqiy demokratik davlat, kuchli fuqarolik jamiyati barpo etish, qonun ustuvorligini, xavfsizlik va huquq-tartibotni, davlat chegaralarining daxlsizligini, jamiyatda millatlararo totuvlik va diniy bag`rikenglikni taminlash yolidagi shaxdam Harakatlariga yangi kuch bag`ishlaydi.
Manba: strategy.gov.uz

Maqolada xatoni uchratgan bo'lsangiz, unda xato matnni belgilab, CTRL + ENTER klavishasini bosing.




MAXSUS IMKONIYATLAR

Ko`rinish

A
A
A

Shrift o`lchami

0% ga kattalashtirish